tirsdag 2. september 2008

Hår tips!


Jeg har samlet litt forsjellige tips om hvordan du skal behandle håret ditt. Her er de som jeg selv har prøvd :
1. Viss du farger/Bleker eller bruker slettetang/krølltang brukt kur 1-2 ganger i uken!
2. Ta B-vitaminer, det vil gjøre håret glansfullt.
3. Kjøp Shampo og Balsam som er til ditt hår!
4. Bruk bare balsam i tuppene, viss d bruker den i hodebunnen så blir håret fort fett. Det er kun tuppene som trenger det.
5. Ikke gre håret mens det er vått, det beste er å la det lufttørke og la den henge rett ned.
6. Skyll håret i kaldt vann.
7. Vask håret med shampo to ganger viss du har hår-produkter i det. Pass på å få ut alt!
8. Bruk alltid en balsam eller kur som gir mye fuktighet etter du har varmebehandlet håret.
9.Stuss håret hver fjerde uke, så ser det ikke slitt ut.
10. Ikke vask håret hver dag.

2 kommentarer:

hejafhiawrl sa...

Takk for tipsene! Nå har det seg sånn at jeg for øyeblikket har dreadlocks, men de har jeg nå besluttet å ta ut. Jeg er usikker på hvilken frisyre jeg skal ha nå, men har fire mulige alternativer på bloggen min. Jeg er veldig bleik i huden, så jeg vet ikke om jeg skal gå for en blond eller mørk hårfarge. Anyways, det hadde vært koselig om du gav meg din mening siden du har greie på det her. :-)
Ser fram til å følge opp bloggen din videre!

Åshild sa...

Tusen takk for tipsene! Skal huske på dette neste gang jeg vasker håret :)

Min bloggliste