lørdag 30. august 2008

Sko


Jeg lever for sko! Jeg kjøper sko hele tiden, i butikker, ebay, andre nettsteder osv. Sist jeg så over hadde jeg over 50 par. Det er sko der jeg aldri har brukt eller bare brukt en gang. Uannsett så vil jeg si at jeg elsker alle skoene mine, de er mine barn! Ebay er min gud når det gjeller å kjøpe sko! Der kan du finne fine og gode sko til under 200 kr! Min yndligssko nå er fra Gojane, gladiator. Typisk sommer 2008!
Her er en liten oppskrift viss skoene "klemmer".
Gjør dette en dag du subber rundt hjemme, f.eks en slapp søndag.
1. Først tar du på deg de tykke sokkene og putter føttene i skoene. Prøv å gå rundt i skoene så mye du kan, med sokker vier de seg fortere ut enn om du bruker de med nakne føtter på byen.
2. Spray de regelmessig i varmtvann med sprayflaska, så de hele tiden holder seg fuktige, da tøyer de seg lettere.
3. Før du legger deg fyller du to brødposer med vann, putt de gjerne oppi en ekstra pose hver - så det blir dobbelt.
4. Legg posen med vann oppi skoene nede ved tærne så den ligger godt nedi, putt skoene i frysern.
Dagen etter tar du ut skoene og isposene, siden vannet utvider seg i fryseren burde skoene også ha tøyd seg litt, dessuten ble de jo utvidet i din fots form da du gikk med de tideligere.

Funker kjempe bra! Vært å prøve, slik at du kan få bruke de kanon flotte skoene du har kjøpt, men som er vonde!

3 kommentarer:

Anette sa...

Har hørt flere som har sagt at det skal funke med å fryse ned skoene med en brødpose fylt med vann i. Men jeg kan ikke la meg gjøre det. Aldri om jeg kommer til å fryse ned skoene mine. Hva om de ikke tåler det og går sund. Jeg elsker skoene mine for mye til å prøve, hehe :-b

metallicatrollet sa...

Sko! <3

Alexandraa sa...

Hehe, forstår deg godt. Eneste som er domt er viss du kjøper noen sko som faktisk ikke passer pga de klemmer da er dette genialt!

Min bloggliste